/ Veelgestelde vragen

1. Hoe kan ik Miss Green het beste bereiken?
De makkelijkste manier om Miss Green te bereiken is een e-mail sturen naar info@miss-green.nl. Op maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 10.00 tot 17.00 op nummer 023-5510697
2. Ik zie dat jullie in Haarlem zitten, is het mogelijk langs te komen om te passen? Hebben jullie een winkel in Haarlem?
Nee, helaas hebben wij geen fysieke winkel. Wij zijn een webshop met een kantoor in Haarlem. Als je ons live wilt ontmoeten, houd dan het blog in de gaten om te kijken of we binnenkort misschien op een consumentenbeurs te vinden zijn.
3. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling thuis krijg?
Als je wat bestelt, dan wil je het zo snel mogelijk in huis hebben! Daarom streeft Miss Green ernaar om bestellingen die voor 15.00 uur zijn geplaatst en betaald, nog dezelfde dag te versturen. Tel hier de levertijd van PostNL bij op, en je bestelling komt maximaal na een à twee dagen aan.
4. Kan ik het bezorgadres wijzigen ten opzichte van het factuuradres?
Ja, dit is mogelijk. Je kunt bij voorbeeld je bestelling op je werkadres laten bezorgen. Of je kunt een bestelling op een kado adres laten bezorgen.
5. Is het mogelijk een bestelling naar twee adressen te verzenden?
Nee, het is niet mogelijk een bestelling op te splitsen en naar twee adressen te verzenden. In dat geval is het beter twee bestellingen te plaatsen.
6. Is het veilig om met mijn creditcard of via iDEAL aan Miss Green te betalen?
Ja, de betalingen van Miss Green worden verzorgd door Adyen. Zij verzorgen o.a. de betalingen voor www.gaastraproshop.com en www.sevensocks.nl. Zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Zodra de betaling binnen is zal de bestelling direct door Miss Green verwerkt worden en geldt de gewone levertijd.

 Mocht je nog vragen hebben omtrent de beveiliging van Adyen, dan kan je nog even kijken op: www.adyenpayments.com
7. Ik wil een bestelling snel hebben, wat moet ik dan doen?
Bij betaling met bij voorbeeld iDEAL, MasterCard en Visa kan je bestelling in ieder geval binnen twee dagen verzonden worden.
8. Kan ik bestelde items retourneren of ruilen?
Hoewel Miss-Green erg veel zorg en aandacht besteedt aan haar producten en de verzending, kan het voorkomen dat bestelde items niet zijn wat je ervan had verwacht of dat je toch de juiste maat niet hebt besteld. Dat is geen probleem. Je kunt je items ruilen of je krijgt het aankoopbedrag terug gestort. Er gelden wel een aantal spelregels. Zie hiervoor betaling, bezorging en retourneren. 
9. Verzendt Miss Green aan het buitenland?
Momenteel wordt er hard gewerkt om dit mogelijk te maken. Mocht je vanuit het buitenland willen bestellen, neem dan even via e-mail contact op met info@miss-green.nl.
10. Hoe weet ik of ik de juiste maat heb?
Kijk voor de juiste maat bij maatvoering. Dit kun je vinden op de productpagina (dus bij het product waarvan je de maat wilt weten). Naast de beschrijving van het product vindt je een tabblad 'Maatvoering'. Met een meetlint kom je er gemakkelijk achter wat jouw maat is. Hou er wel rekening mee dat de kleding zeer rekbaar is. Mocht je na het lezen van deze tekst en het bestuderen van de tabellen twijfels hebben over de juiste maat, dan kun je via info@miss-green.nl extra advies inwinnen.
11. Ik twijfel tussen twee maten, welke kan ik het beste nemen?
Kom je er niet uit bij de maattabel, bel of mail ons dan. We helpen je met plezier.
12. Klopt het dat ik bij sommige artikelen niet alle maten kan kiezen?
Ja, het kan zijn dat er een aantal maten zijn uitverkocht. Er wordt regelmatig opnieuw geleverd. Wil je weten wanneer je maat weer voorradig is, stuur dan een mail naar info@miss-green.nl.
13. Klopt het dat een aantal jurkjes wel in een XXL te krijgen zijn en andere niet?
Ja, dat klopt. Van de volgende modellen: Charlize, Shirley, Julia, Susan, Esther, Toni, Helen en Natalie hebben we een maat XXL in de collectie.
14. Gaat Miss Green in de toekomst ook een grote maten collectie verkopen (v.a. maat 44)?
Miss Green is een klein startend label. Hierdoor hebben we nog geen maximale onderhandelingskracht bij fabrikanten. Hoe meer verschillende maten en kleuren je bestelt per model, hoe duurder het voor ons wordt. Wellicht dat er in de toekomst, als Miss Green voldoende gegroeid is, wel een grote maten collectie wordt toegevoegd.
15. Ik vind het lastig om de juiste kleur te bepalen.
Miss Green kan je een stofstaal toesturen. Mail je adres naar info@miss-green.nl en we sturen je zo snel mogelijk een staaltje van de gewenste kleur toe.
16. Ik wil de stof toch wel graag even voelen voordat ik bestel.
Miss Green kan je een stofstaal toesturen. Mail je adres naar info@miss-green.nl en we sturen jet zo snel mogelijk een stofstaaltje toe. Zet in de mail van welk artikel je een staaltje wil ontvangen, en het adres waar we het naartoe kunnen sturen.
17. Zijn de basics van Miss Green 100% katoen?
Nee, de T-shirts en hemdjes van Miss Green bestaan voor 94% uit gecertificeerd biologische katoen en voor 6% uit lycra. De jurkjes en broeken bestaan uit 93% biologisch gecertificeerd katoen en 7% uit lycra. Door de hoeveelheid lycra heeft de stof een goede stretch, waardoor de kleding haar prettige pasvorm houdt. Er is ook een zachte en soepelvallende bamboecollectie. De stofsamenstelling van deze collectie is: 68% bamboe, 28% katoen en 4% lycra.
18. Ik mis nog een bepaald item of kleur in de collectie. Kan ik dat nog verwachten?
Wij staan altijd open voor suggesties. Laat het ons weten via info@miss-green.nl! Ieder kwartaal plaatsen wij een nieuwe bestelling, en lopen we onze bestaande producten na op eventuele aanpassingen, nieuwe kleuren of nieuwe modellen.
19.  Ik heb een product retour gestuurd, maar het aankoopbedrag nog niet terug ontvangen?
De verwerking van retouren duurt vaak twee werkdagen plus twee dagen voor de betalingsprovider. Dus reken ongeveer 7 werkdagen. Duurt het langer? Stuur ons dan even een mail, dan zoeken we het voor je na.
20. Ik heb een klacht?
Een zoom die loslaat, een rits die stuk is. Kleding maken blijft mensenwerk en hoewel we erg ons best doen om de kwaliteit zo goed mogelijk te controleren, glipt er wel eens een item tussendoor. Laat het ons weten! Mail ons op info@miss-green.nl
21. Ik heb geen Bevestiging E-mail ontvangen?
Als je niet binnen enkele seconden na de bestelling een bevestiging hebt ontvangen, dan kan er het volgende fout gegaan zijn; • Je provider ziet onze automatische mailtjes mogelijk als spam, en heeft deze verwijderd/verplaatst naar de spambox; • Je hebt bij de bestelgegevens een typefout gemaakt in je e-mail adres; • Je hebt betaald via een automatische incasso, in dat geval duurt het twee dagen voordat de bank akkoord van betaling heeft gegeven waarna je een bevestiging van ons ontvangt; Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen neem dan contact met ons op via info@miss-green.nl.
22. Technische problemen met de website?
De website van Miss Green moet foutloos werken. Mocht je toch op een fout stuiten laat het ons dan alsjeblieft weten via info@miss-green.nl. Je helpt ons ermee, want zo kunnen we fouten sneller herstellen.